tirsdag 27. september 2016

Oppdatering på jobb, fritid og opplevelsen generelt

Tiden siden vi kom hit til Cork har gått utrolig fort. litt rart å tenkte på at det er igjen under to uker til vi setter kursen hjem til Norge igjen. Jeg begynner og merke hvor slitsomt det er nedi her med tanke på jobb. Ansvaret jeg får er mer en de andre kokkene der jeg jobber får, å det er litt rart med tanke på at jeg er der som lærling. jeg kjører hovedretter alene, eller med hjelp av èn eller to kokker til på dager med veldig mye folk. Men selv om jeg får sykt mye ansvar, og føler til tider at jeg nesten gir opp, så lærer jeg VELDIG mye av det. merker på meg selv at jeg får til fler ting og gjør ting mye bedre enn jeg har gjort før, så det er en veldig artig følelse. En annen ting som er veldig uvant på restauranter nedi her er at hvis man skal ha tak i kjøkkensjefen eller souschefen så må man bruke "Chef" og svare med "Yes, Chef" hvis de ber deg om å gjøre noe. Jeg kunne nesten høres veldig negativ på det jeg akkurat skrev, men man får så mange nye kunnskaper innen faget sitt, og enda bedre engelsk kunnskaper. Så det er egentlig ikke noe negativt man kan si om dette opplegget i det hele tatt. 
Hvordan været ofte er,
 med utsikt mot hotellet der jeg jobber 


Klare for ut å prøve en ny restaurant 
Med tanke på at jeg jobber 15-23 mandag - fredag så har jeg ikke så mye jeg får gjort, eller sett av byen i ukedagene, og jeg ser heller ikke de jeg bor med utenom i helgene. men helgene har jeg brukt til å se litt av byen her, restaurantene og utelivet. vi vurderer å ta oss en tur til Blarney castle, Kinsale og Dublin for å få se litt mer av Irland enn bare Cork. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar