onsdag 7. september 2016

Endelig i Irland, og startet i jobb 

Nå har vi kommet oss frem til Cork, å blitt kjent med litt av byen, stedet vi bor og jobben.
Vi startet reisen med å fly fra Gardermoen til London Heathrow. etter et kjapt terminal bytte i London så satt vi igjen med å vente 4 timer på flyet videre til Cork. Vi brukte tiden på flyplassen til å bli litt bedre kjent med hverandre og spise lunsj.
Når vi kom frem til Cork møtte vi Margaret fra Green Horisons, som da tok oss til der vi skal bo de neste 5 ukene. Vi bor på et sted som er veldig fint, og bare en 20 minutters gåtur unna sentrum.Vi fikk litt informasjon på rommene våre. Da fikk jeg vite at jeg hadde intervju allerede dagen etter kl. 11.25. Etter Margarete reiste videre tok vi på oss sekken å gikk inn til byen i fossregn for å handle matvarer.

Jeg skal jobbe på kjøkkenet til et hotel her i Cork, intervjuet gikk bra selv om jeg følte meg veldig 'underdressed'. Jeg startet i jobb tirsdag ettermiddag. Det var en veldig rar følelse å jobbe på et kjøkken med helt nye folk, og alle snakket med irsk aksent. Jeg følte at jeg sto i veien hele tiden, men jeg fikk mye oppgaver å gjøre til preppinga. jeg sto også med en annen kokk på stasjonen hvor vi laget og sendte ut alle hovedrettene.

Kommer med nok en oppdatering på bloggen når jeg har fått jobbet litt mer enn èn dag, og funnet ut litt mer om hvordan jeg liker å jobbe på et hotel kjøkken.

1 kommentar:

  1. Det er bra, Anders. Fint om du skriver litt her ja. Hilsen Pål

    SvarSlett